دوربین مداربسته داهوا در تبریز

امروزه، با پیشرفته تر شدن جوامع و پیچیده تر شدن زندگی انسان ها، نیاز های امنیتی افراد و سازمان ها نیز تغییر کرده و استفاده از شیوه های مدرن برای ارتقاء امنیت در مکان های مختلف ضروری است. دوربین های مداربسته از جمله تجهیزاتی هستند که نصب آنها در هر ساختمان یا محوطه، امنیت و آرامش خاطر را برای ساکنان، کارکنان و مدیران آن مکان به ارمغان می آورد. دوربین مداربسته شامل مجموعه ای از دوربین های امنیتی است که به یک سیستم نظارت مرکزی متصل می باشد. از آنجا که دوربین های مداربسته تنوع بسیار زیادی دارند انتخاب دوربین مناسب نیازمند داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع دوربین ها و ویژگی های آنهاست.

دوربین مداربسته داهوا در تبریز

آیا تا بحال نام برند داهوا را شنیده اید؟

برند داهوا یکی از معتبرترین و معروفترین برندها در زمینه تولید تجهیزات امنیتی و دوربین های مداربسته در دنیا است. در واقع، این شرکت سومین تولیدکننده و دومین فروشنده دوربین های مداربسته در دنیا به شمار می رود  که کار خود را از سال ۲۰۰۱ در چین آغاز کرد. این شرکت پس از تجربه موفق دوربین‌های خود، در سال ۲۰۰۲، تولید DVR های هشت کاناله را آغاز کرد و تا سال ۲۰۰۳ توانست دستگاه های ۱۶ کاناله نیز بسازد. اما پس از آن در یک تغییر رویه به ساخت دستگاه های امنیتی از جمله دوربین های مداربسته رو آورد و از آن پس روز به روز در این عرصه پیشرفت کرد.و اکنون پس از گذشت بیش از ۱۵ سال به یکی از معروف ترین تولید کنندگان دوربین های مداربسته تحت شبکه، چند وجهی و غیره، انواع رکوردرها، دستگاه های کنترل تردد، تجهیزات اعلام سرقت و مانند آن در دنیا تبدیل شده‌ است. این شرکت که دارای انواع گواهینامه های بین المللی معتبر در زمینه سیستم های مدیریت کیفیت است، در ۹۵ کشور دنیا دارای شعبه بوده و محصولات خود را به کشورهای متعدد صادر می‌کند. شرکت داهوا همچنین، از سال ۲۰۱۴، ۱۰ درصد از درآمد سالیانه خود را صرف پژوهش و توسعه دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی کرده‌ است. پروژه های متعددی در سراسر دنیا با بکارگیری محصولات این شرکت اجرا شده اند که از میان آنها می توان به ورزشگاه پوشش سالن های اجلاس گروه ۲۰ در هانگ ژو، مراکز خرید متعدد در کشور عمان، خطوط هوایی LAN در پرو و سالن اجلاس APEC در چین اشاره کرد.

دوربین مداربسته داهوا در تبریز

چرا بهتر است محصولات شرکت داهوا را انتخاب کنید؟

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از محصولات تولیدی شرکت داهوا این است که تولیدات این برند با وجود برخورداری از بهترین کیفیت، در مقایسه با سایر برندها قیمت بسیار مناسب تری دارند. در ایران و از جمله در تبریز نیز این برند، به عنوان بهترین و نخستین برند دوربین مداربسته شناخته می شود و محصولات آن در مقایسه با سایر برندها، دارای قیمت های باثبات، ضمانت و خدمات پس از فروش مناسبی است. از محصولات مختلف شرکت داهوا از جمله دوربین ها، سیستم های کنترل و تجهیزات HD بر روی کابل کواکسیال، می توان در مجموعه ها و محیط های مختلفی در تبریز همچون محیط های دولتی، صنعتی، بانکی، ورزشی، تفریحی، زیارتی، حمل و نقل و مانند آن استفاده نمود. بعلاوه، نمایندگی های شرکت داهوا در تبریز از طریق شخصی سازی راهکارهای امنیتی برای مشتریان خود، در صدد هستند تا نیازهای نظارتی و امنیتی آنها را به بهترین شکل برطرف نمایند. گروه پشتیبانی شرکت داهوا که متشکل از کارشناسان ماهر و با تجربه است نیز به صورت شبانه روزی آماده راهنمایی و رفع مشکلات احتمالی مشتریان گرامی هستند.

آیا می دانید که دوربین های مداربسته داهوا دارای انواع مختلفی هستند؟

دوربین های مداربسته داهوا از نظر شکل ظاهری و کاربرد در مشاغل مختلف، دارای پنج نوع دام Dome، صنعتی، مینیاتوری، مادون قرمز و اسپید دام (چرخشی ptz) هستند. بعلاوه، این دوربین ها از نظر نوع سیگنال، به سه دسته دوربین های آنالوگ، دوربین های آی پی تحت شبکه و دوربین های دو منظوره تقسیم می شوند و از نظر قاب و پوشش نیز دوربین های مداربسته داهوا دارای سه نوع دوربین های قاب فانتزی، ضد آب قاب بزرگ یا پمپ بنزینی و دوربین های مخفی می باشند.

آیا می دانید دوربین های مداربسته داهوا می توانند در چه مکان هایی در تبریز نصب شوند؟

همانند سایر نقاط، عمده ترین کاربرد دوربین های مداربسته در تبریز نیز در موارد امنیتی و حفاظتی است. اگرچه کاربردهای آنها تنها به این موارد محدود نمی شود و موارد دیگری همچون کاربردهای پلیسی، نظامی، صنعتی،  فضایی، کنترل ترافیک، ارتباطات ویدئویی و تصویر برداری های نامحسوس را نیز در بر می گیرد.

کاربردهای صنعتی

دوربین های مداربسته داهوا در تبریز می تواند در مکان هایی که حضور فیزیکی انسان دشوار، خطرناک یا حتی غیر ممکن است؛ همچون معادن، کوره ها، یا نیروگاه‌ها به منظور نظارت بر محل یا مراحل مختلف کار مورد استفاده قرار گیرد.

کاربردهای پلیسی و امنیتی

این دوربین ها در جلوگیری از ارتکاب جرائم نقش مهمی دارند و می توانند از بروز تخلفات رانندگی و یا حتی جرائم جنایی مانند شناسایی موارد سوء استفاده از کارتهای اعتباری جلوگیری کنند. بنابراین می توانند در مکان هایی در تبریز که احتمال وقوع جرم و جنایت بیشتر است، نصب شده و مورد استفاده قرار گیرند.

 کنترل ترافیک

از دوربین های مداربسته داهوا در تبریز می توان به منظور کنترل ترافیک وسایل نقلیه در بزرگراه‌ها و معابر مختلف به طور گسترده ای استفاده نمود. این دوربین ها نقش مهمی در ثبت و کاهش تخلفات رانندگی، نظارت بر تصادفات و همچنین شناسایی خودکار پلاک خودروها در محدوده های طرح ترافیک دارند.

کاربرد در حمل و نقل عمومی

دوربین های مداربسته داهوا همچنین در مراکز حمل و نقل عمومی در تبریز نیز می توانند کاربردهای گسترده ای داشته باشند. برای نمونه از این قبیل دوربین ها در متروها، ایستگاه های اتوبوس و قطار شهری به منظور کنترل درب های ورود و خروج مسافران استفاده می شود.

سایر کاربردها

سیستمهای حفاظتی دوربین مداربسته می توانند به طور گسترده ای در مکان های مختلف در تبریز؛ همچون مراکز تجاری، بیمارستان ها، آموزشگاه ها، فروشگاه ها، بزرگراه ها، مکان های تفریحی و زیارتی و موارد بیشمار دیگر به منظور ایجاد محیط های امن و مطمئن برای انجام فعالیت های مختلف به کار روند. از این قبیل دوربین‌ها همچنین می توان در ورزشگاه ها، سالن های همایش و مانند آن به منظور نمایش تصاویر زنده بر روی نمایشگرهای بزرگ استفاده کرد.

دوربین مداربسته داهوا در تبریز

آیا میدانید برای خرید و نصب دوربین مدار بسته داهوا در تبریز باید به چه مواردی توجه کنید؟

اگر شما صاحب یک مرکز تجاری یا شرکت و یا مدیر یک مجموعه در تبریز هستید و تصمیم گرفته اید که به منظور افزایش میزان امنیت مرکز تحت سرپرستی خود دوربین های مدار بسته ای را در مکان های خاصی از ساختمان یا شرکت خود نصب کنید، لازم است که در ابتدا نوع نیازهای خود را ارزیابی کنید. پاسخگویی به پرسش هایی که در ادامه می آیند می تواند راهنمای شما در انتخاب دوربین مناسب باشد:

  • آیا میخواهید تنها بر رفت و آمد ها نظارت داشته باشید یا می خواهید جزئیات محل یا فعالیت مورد نظر را نیز تشخیص دهید؟
  • آیا می خواهید دوربین شما به شبکه متصل شود تا بتوانید ویدئوها را از طریق اینترنت ارسال کنید؟
  • تصمیم دارید که چند دوربین در محل مورد نظر نصب کنید؟
  • آیا قصد دارید دوربین را در داخل ساختمان یا در فضای باز نصب کنید؟
  • هزینه ای که برای نصب دوربین در نظر گرفته اید چقدر است؟
  • قصد دارید دوربین خود را از کجا خریداری کنید و از کدام شرکت درخواست نصب آن را نمایید؟

آیا میدانید مکان نصب دوربین مدار بسته داهوا باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

پس از اینکه دوربین متناسب با نیاز خود را انتخاب کردید، لازم است که مکان مناسبی برای نصب آن پیدا کنید. یکی از نکات مهم در نصب دوربین مداربسته، استفاده درست از داکت لوله فلکسی و جعبه تقسیم در کابل کشی سیستم است و به طور استاندارد در حد فاصل محل نصب دوربین تا دستگاه ضبط تصاویر نباید هیچ کابلی قابل دیدن باشد و لازم است که تمام کابل ها مخفی و محافظت شوند. به علاوه باید مکانی را انتخاب کنید که متناسب با نوع دوربین، نور مناسبی داشته باشد. دوربین هایی که در محیطی با نور کم تصویربرداری می‌کنند باید حساسیت بالایی داشته باشند و یا دارای اشعه مادون قرمز باشد. همچنین، لازم است که به میزان رطوبت مکان مورد نظر و درجه حرارت محیط نیز توجه کنید. بیشتر مدلهای دوربین مداربسته داهوا باید در محیطی با دمای صفر تا ۵۰ درجه سانتیگراد نصب شوند. در غیر این صورت لازم است که دوربین درون محافظ های مخصوص قرار گیرد. همچنین، دوربین های مداربسته نباید در مکان هایی که احتمال اصابت صاعقه و یا قرارگیری در معرض امواج الکترومغناطیسی همچون سیم های فشار قوی و یا ایستگاه های رادیویی قوی است نصب شوند. به علاوه اگر دوربین برای نصب در مکان های قابل اشتعال مانند سایت های پتروشیمی یا تونل های حفاری انتخاب شده است، باید به منظور جلوگیری از سوختن دوربین، آن را کاورهای محافظ مخصوص قرار داد.

آیا میدانید که موثرترین عوامل در نصب موفقیت آمیز یک دوربین مدار بسته داهوا چیست؟

بطور کلی، مهمترین نکته در اجرای یکپارچه سیستم دوربین های مداربسته در یک ساختمان یا مجموعه که می تواند کارایی بالای سیستم را تضمین کند، این است که باید تمام مراحل انجام کار شامل مشاوره، خرید  نصب و پشتیبانی سیستم توسط یک شرکت واحد انجام شود و هیچ یک از مراحل به شخص یا شرکت دیگری واگذار نگردد. به علاوه تنها در این صورت می توانید از ضمانتی که بر روی محصول داده می شود مطمئن شوید. نکته مهم دیگر آن است که به منظور اطمینان از نصب زیبا و مطمئن سیستم، پیش از بستن قرارداد با شرکت مورد نظر، حتما از چندین مورد از نمونه کارهای قبلی انجام شده توسط آن شرکت بازدید کنید.

 آیا می دانید نصب دوربین های مداربسته داهوا چه نکات مثبت و منفی ای برای شما خواهد داشت؟

به‌طورکلی، فناوری همانند یک شمشیر دولبه است؛ یعنی در عین حال که کاربرد آن می تواند مزایای بسیاری برای انسان داشته باشد مشکلاتی را نیز برای او ایجاد خواهد کرد. دوربین های مداربسته نیز از این قاعده مستثنا نیستند. این دستگاه ها که امروزه به دلیل مزایایی که دارند به گستردگی در مکان های مختلف مورد استفاده  قرار می گیرند و محبوبیت بالایی نیز به عنوان یک ابزار امنیتی موثر بدست آورده اند، دارای معایبی نیز هستند. در ادامه به برخی از مهمترین مزایا و معایب دوربین های مداربسته داهوا اشاره می کنیم.

دوربین مداربسته داهوا در تبریز

مزایای دوربین های مداربسته داهوا

به طور کلی، نصب دوربین های مداربسته داهوا در مکان های مختلف می تواند به خودی خود باعث افزایش امنیت و کاهش جرائم شود؛ در واقع، مهمترین ویژگی مثبت این دوربین ها، جلوگیری از جرم و یا شناسایی مجرمان است. به علاوه، این دوربین ها از تنوع بسیار بالایی در شکل و اندازه برخوردارند و می توانند بسته به نیاز افراد در مکان های مختلف و به شیوه های گوناگون پنهان شوند. همچنین، کار با آنها بسیار ساده است و تقریبا می توانند در هر مکانی نصب شوند و اگر از نوع چرخان باشد می توانند منطقه وسیعی را تحت پوشش قرار دهند. با استفاده از دوربین های مداربسته داهوا، هیچ چیزی از دید شما پنهان نمی ماند. همچنین می‌توانند در از بین بردن شک و تردیدها، حل اختلافات و تصمیم گیری درست و عادلانه کمک کننده باشند.

معایب دوربین های مداربسته

مهمترین نقطه ضعف این دستگاه ها از بین بردن حریم خصوصی است. همچنین این دوربین ها هزینه‌های نصب و نگهداری بالایی دارند. مهمتر آنکه، شیوه‌های بسیاری برای غیرفعال کردن و از بین بردن آن توسط مجرمان به کار برده می شود. تا جایی که ممکن است هکر های حرفه ای با استفاده از اینترنت سیستم دوربین مدار بسته شما را برای خود فعال کرده و از آن به عنوان یک ابزار جاسوسی بر علیه شما استفاده کنند.